Pages

27 January 2013

Aku dah cuba



Aku dah cuba
Bukan tak cuba
Jangan pakai kata
Aku kedekut usaha

Aku memang lemah bab jadi wanita
Membesar bukan dalam kalangan hawa
Aku memang takde kesopanan kesusilaan segala
Semua benda pun main redah
Belajar ? hurm samalah
Redah , markah pun atas pagar

Diri ? cuba jadi bersahaja
Tapi sedar dah tiada seri
Makin selekeh , macam mayat bernyawa
Kononnya wanita urban , pewaris bandaraya
Rupanya makcik pakai sarung , lepak layan drama
Drama apa?
Melayu, indon, cina , filipina ,semua  pun ada.

Katanya nak jadi penegak undang-undang ,
Tapi itu dulu kala
Mulut main sembur
Fikir pakai hati
Otak letak di kaki

Konon suka sejarah
Konon suka berkata
Tapi sekarang suka jugak berkata-kata
Cakap benda lagha tak sudah ,
Mengumpat si polan berkoyan-koyan
Menceceh hajat tak kesampaian
Menjaja mimpi tak jadi kenyataan ,

Kan aku dah cakap aku dah cuba ?
Oh ada lagi
Dulu kata nak jadi the only one
Ekslusif dan istimewa
Tiada plagiarisme
Tiada isu meleisista
Akhirnya uhh terselit juga dikalangan mereka
Kekal tipikal , kekal konservatif
Kekal biasa kekal sederhana
Dan tahniah
Kini anda sebahagian daripada mereka

Puas hati ? Meh tolong penulis jom :)


Boleh klik banyak-banyak kalau berminat. Terima kasih dunia.  ^_^

9 comments:

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

byk mksud tsirat entry ni,,yg pnting AKU DH CUBA

Tem said...

aku juge dah mencuba.
cuba macam ape yang kau kate.
tp kdg2 tetap terlepas kate tersilap laku.
bile dah menjadi sebahagian dri mereka.
taktau nak cakap ape.
:)

Dira gmj 1 said...

PEEJA : Yehh . yang penting dah cuba. hasil belakang kira

Dira gmj 1 said...

TEM : Fuyoooo tem hebak gak berpuitis-ouitis. ni. hahaha . pedepuk pedepak (tepok tangan)

Eima Sabran said...

Salam kenal..jejalan blogwalking..singgah la ke blog kami juga ya. :)

http://akeimahoney.blogspot.com/

Syarikat Islam Indonesia (SMD) said...

saya sudah follow, di tunggu follow baliknya. Terimakasih
http://siikabsumedang.blogspot.com

❤Kamsiah❤ said...

ohhh...susahnya nak faham..:)

NuruL NoXius said...

mencuba is better dari xcuba langsung kan?
:)

Sudi sudilah Blogwalking di blog kami ungguvioletbridal.blogspot.com.Kami masih baru dan masih mencuba. Sokongan anda sangat dihargai.Terima kasih.

aisyah fashadeland said...

salam . hai blogger cute . saya follow sambil singgah blog awak . follow me back?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...